måndag 17 september 2012

Åh...

Jag bara somnar om kvällarna :-( Jag är verkligen ingen kvällsmänniska! 
Har skrivit ett par inlägg men somnat i soffan med datorn framför mig innan jag fått ut dom... Är ju egentligen ingen vits för att mig att ha en blogg ens :-/

Helgen som var bestod av ledighet i dagarna 3, fredag - söndag, så skönt att få vara ledig med Melwin alla dagarna :-) 
Lördagsmorgonen började jag & Melwin med att åka till tandläkaren så "lilla" M fick visa upp sin tänder. Efter det for vi vidare in till Gävle för att sluta upp med mormor och kika lite på 1- års hästvisning en sväng för att kika lite på Trolla´s 1 åring (Trolla ägde jag tidigare). 
Sen hem för att fixa mat till alla 4 då mormor också kom - Lax, potatis & romsås blev det efter att Melwin hade lagt in en beställning om det :-)  Anna dök även hon upp och så gick vi ner tillsammans på Hammarbys 1:a höstmarknad där Melwins lördagsgodis införskaffades, brända mandlar & godisremmar. Efteråt blev det kaffe & äppelkaka med mormor och sen hade jag och M lite soffmys! 
Men innan soffmyset så gjorde vi Melwins 1:a läxa klar - Plikten först och mys sen så klart :-) 
Tänka sig... Lilla Melwin börjar bli så stor så han t o m har fått sin första läxa nu... Det är med blandade känslor från mammas sida, man hinner liksom inte med riktigt så man skulle vilja stanna upp tiden ibland och bara få ta tillvara på stunderna lite mer...

Söndagen åkte vi ut till Årsunda, jag mockade och red Allram och Melwin spenderade sin tid med mormor under tiden. Sen blev det en skogspromenad med alla hundarna & Melwin innan lunchen, Ymer hann med att förstöra M´s kniv ute i skogen som han köpte på marknaden så det blev livat kan ni tro! Hittade även en del trattkantareller & några gula :-)

Helgen bjöd oss på härligt höstväder, lite blåsigt på söndagen men fint till största del! Lite kyligt i luften men solen värmer verkligen :-) Åh, vad vi verkligen behöver en fin höst nu! *Håller tummarna för det*

Nu ska jag åka till gymmet en sväng :-)

Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar